Mezinárodní ZOOM konference ČHR

1. října 2021 10:00 -
2. října 2021 10:00



ODPOVÍDÁ VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM TRHU PRÁCE?
CO VÍME? CO JE MOŽNÉ ZLEPŠIT A JAK?

(klasická hudba+)

  • Pořadatel: Česká hudební rada-IDU ve spolupráci s HAMU, ASOPS, EAC, PEARLE
  • Termín:
    • 1. 10. 2021, 10:00 Mezinárodní část
    • 2. 10. 2021, 10:00 Česká část
  • Formát: ZOOM – Link bude publikován na stránce www.chr-cmc.org a zaslán na maily přihlášených účastníků.
  • Kontakt: lenka.dohnalova@chr-cmc.org
  • Deadline pro aktivní účastníky 23.9.2021 23:59
  • Formát příspěvku: ppt max. 30 minut, možné video s ppt při osobní absenci.

Téma:

Popsat situaci a její možný vývoj z hlediska školství, potenciálních zaměstnavatelů, úřadů, oborových asociací a dalších odborníků, poskytujících poradenství, školení a informace.

Konkrétní možné motivační otázky:

  • Co a kdo a jakým způsobem mapuje trh práce v oblasti klasické hudby? (pracoviště, projekty). Můžete projekty představit? Realizují se v mezinárodní spolupráci, národní spolupráci, nebo spíše samostatně na různých pracovištích vlastní vypracovanou metodikou?
  • Lze získat data pouze z hudebního sektoru, segmentu vážné hudby, nebo jsou sbírána většinou v širším segmentu performing arts, umění, kultury, služeb…?
  • Má vedení konzervatoří a vysokých škol dostatečné možnosti reagovat na potřeby pracovního trhu? Má o něm přehled? Jak ho získává? Je ve styku s praxí v plné šíři, nebo pouze s částí trhu?
  • Co jim komplikuje optimalizaci v oblasti legislativy, úřední administrace?
  • Jaké nástroje/ podmínky k tomu potřebují?
  • Mají/mohou školy iniciovat (předjímat) iniciovat nové obory, pracovní pozice?
  • Mají studenti možnost poznat své optimální uplatnění vzhledem k osobnosti a dovednostem? (přístup ke koučinku, mentoringu, individualizace obsahu výuky, stáže, workshopy apod.)
  • Na jaké problémy narážejí absolventi při vstupu do praxe nejčastěji? Víme to? Kdo a jak to aktuálně zjišťuje?
  • Jak to vidí potenciální zaměstnavatelé v oblasti školství, umělecké produkce, odborná pracoviště?
  • Co zaměstnavatelé postrádají, které obory/pracovní pozice, kde je naopak převis, jaké dovednosti jsou rozvinuty, které nejsou?
  • Jaká jsou obecně kariérní rizika v oblasti klasické hudby (s přesahem), zejména v orchestrální praxi, v operní produkci, v nezávislé produkci, v odborné práci.
  • Potřebuje obor klasické hudby statut umělce? Jak by měl být nastaven (vzdělání, zdroj příjmu, délka a minimální rozsah praxe…) Jaké povinnosti a benefity v návaznosti na obecný právně-sociální kontext? (překlenovací podpory, výhodné půjčky na základě speciálního pojištění, zvýhodněná školení a poradenství, fyzioterapie apod.)
  • Co považujete aktuálně za nejdůležitější v tomto tématu?

Vice info na https://www.chr-cmc.org/cs/save-the-date-2021

Online

.



.