Specializované moduly OSH

Letní semestr 2018/ 19

INFO

Moduly jsou vypisovány průběžně. Sledujte aktuality na školních stránkách OSH, anebo na našem Facebooku .


VGS

V grantové soutěži moduly USPĚLY,  všechny tři již možné zapsat, sledujte náš Facebook

Celekem 6 KREDITŮ


Tvůrčí dílna Poněšice 2019
Kurz neidiomatické interpretace
Mikrotonalita inspirovaná Dálným východem

Plánovaný čtyřdenní pobyt v areálu Poněšice - úspěšný grant VGS - Strategické priority - 3 kredity

ZÁPIS JIŽ MOŽNÝ - kód  modulu 185MTD (3 kredity)

Přihlašovací dotazník

28. - 31. 3. 2019 (čtvrtek - neděle)

- lektor Marián Lejava

- příprava skladeb na Závěrečný koncert Oddělení soudobé hudby v květnu v Praze, a pak i v Brně

- spolupráce s Ensemblem Terrible

 

Program 

čtvrtek odjezd 10.00 od HAMU

            odp: zkoušení / individuální lekce

            večer: přednáška lektora - Marián Lejava

pátek dop: Ensemble Terrible - o vybraných skladbách pro své koncerty 2019 s přítomnými autory

         odp: příprava akce na sobotu

         večer: přednáška Milan Guštar (Xenharmonie)

sobota dop: zkoušení / individuální lekce

           odp: presentace studentských skladeb

           večer: společná akce v exteriéru/ performance

neděle dop: prezentace studentských skladeb

           po obědě ve 13.00 odjezd do Prahy

 

Podívejte se na videa a foto z minulých ročníků

video 2017foto 2017

video 2018foto 2018

 

Vede doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. z JAMU, kde je Improvizace již několik let jedním z volitelných předmětů.

Na HAMU oblíbený kurz, nyní již potřetí, minulý rok studenti vystoupili i na závěrečném koncertu OSH.

ZÁPIS JIŽ MOŽNÝ -  kód  modulu 185MKNI (2 kredity)

5 setkání

první 7.3. 2019 v učebně 2057, 17.00-18.30, další podle dohody (čtvrtky nebo pátky)

- určeno studentům interpretačních oborů (instrumentalisté i zpěv)

Náplní předmětu není žádný z konvenčních stylů (improvizace historická, tematická, jazzová atd.), nýbrž improvizace „volná", non-idiomatická. Nejde zde o nějaké „osvojování dovedností", ale o hledání vlastní hudby a schopnost zvukové komunikace: 

- přehodnocovat svůj vztah k hudbě, ke svému nástroji i k ostatním spoluhráčům 
- reagovat na ostatní a učit se kolektivnímu rozhodování 
- přijímat zodpovědnost za svůj projev, sestupovat ke kořenům hudebnosti 
- učit se obecnému pojetí hudebního materiálu, jeho rozvíjení a tvarování 
-  vytvářet a s ostatními nastudovávat vlastní cvičení, samostatně modifikovat zadaná 
- prozkoumávat možnosti svého nástroje i utváření hudebního projevu 

"Sharing" :  vyjadřovat a sdílet svoje pocity ze hry, formulovat vlastní hudební koncepty. 

V diskusích se tříbí názory na estetiku a etiku hudebního projevu.

Je vhodné seznámit se předem s tvorbou hlavních osobností současné improvizační scény: např. Ruth Barberán, Burkhard Beins, Angharad Davis, Rhodri Davis, Axel Dörner, Isabelle Duthoit, Kai Fagaschinski, Klaus Filip, Will Guthrie, Franz Hautzinger, Robin Hayward, Annette Krebs, Seijiro Murayama, Andrea Neumann, Ignaz Schick, Taku Sugimoto, Michael Thieke, Taku Unami, Sabine Vogel, Christopher Williams, atp. 

 

K udělení zápočtu je třeba aktivní účast na workshopu. O udělení zápočtu rozhoduje lektor.

Workshop - úspěšný grant VGS - 1 kredit

úterý 28. května, Orchestrální sál

(vchod ze dvora jako do Galerie nebo sálu Martinů, ale u schodů doleva chodbou až dozadu)

zápis již možný, kód modulu 185MMIDV

Jednodenní workshop ve dvou blocích s EDWARDEM POWELLEM (CA) -  skladatelem a hráčem na strunné nástroje, které i sám staví. Prošel klasickým a jazzovým výcvikem v Kanadě, a poté studii v Indii, v Turecku a Maroku. Zabývá se mikrointervalovými systémy, především maquam. Workshop bude směřovat k praxi:

dopolední blok 10 - 11.30: teoretické základy

oběd

odpolední blok 12.30 - 14: intonace/hra v systémech maquam.

Pro všechny obory, obsah bude přizpůsoben účastníkům.

http://www.edwardpowell.com