navazující magisterský
Cíle studia
Profil absolventa
Obecné informace o příjimacím řízení
Garant
Od akademického roku 2022/2023.
Cílem magisterského studijního programu Hudební produkce je navázat na předchozí znalosti z bakalářského studia stejného oboru na HAMU, JAMU, případně VŠMU a dalších oborech jako je muzikologie a další příbuzné obory a připravit pro náročnou praxi v oblasti hudebního provozu ve všech jeho sférách (soukromý sektor, veřejný a občanský sektor) a pro území EU případně pro další oblasti špičkové odborníky. Výbava těchto absolventů musí reflektovat jak hudebně teoretické, hudebně historické a dramaturgické nároky, tak dokonalou výbavu a schopnost vést jednání a odbornou korespondenci v angličtině a v dalším světovém jazyce. Důležitým cílem je i připravenost po stránce skupinové a individuální psychologie a sociologie a plánované řízení a orientace v oblasti autorského zákona nejen na území EU, ale i v anglosaské oblasti. Jedním z cílů je i dokonalá připravenost studentů na proměňující se podmínky ekonomiky a celé společnosti v souvislosti s revolucí 4.0, digitalizací a on-line prostředím, které bude pro práci špičkových manažerů v 21. století stále důležitější.
Absolvent tohoto programu je schopen manažersky zvládat a s vizí strategického plánovaní a znalostí digitálního prostředí řídit ve vrcholových funkcích klíčové instituce českého i evropského hudebního života a dokáže založit a úspěšně vést jak „start up společnosti“, tak zavedené společnosti v oblasti hudebně mediální sféry, hudebně nakladatelského komplexu i v oblasti nahrávacího průmyslu. Je vybaven špičkovou znalostí anglického jazyka a odbornou terminologií z hudebního průmyslu, show businessu a základní znalostí směrnic EU v oblasti autorského práva a zejména v souvislosti se snahou vyrovnat se s působením GAFA monopolu. Orientuje se ve strategickém plánování jak velkých operních scén, tak symfonických orchestrů, ale i dalších velkých institucí a ovládá principy vertikálního i horizontálního systému řízení. Dokáže samostatně pracovat v digitálním prostředí, ovládá techniky moderního marketingu na sociálních sítích a v dalších digitálních médiích.
Odborné znalosti
Absolvent ovládá velmi důkladně základní fakta hudební historie z hlediska dramaturgické účinnosti a celkové možnosti užití a finanční náročnosti jednotlivých děl.
Absolvent je schopen analýzy hudebního (instrumentálního nebo instrumentálně vokálního) díla z hlediska jeho produkce pro veřejné provedení, pro rozhlasový a televizní přenos (záznam) nebo pro audio či video nahrávku.
Absolvent zná základní komplexy archivních fondů pro případné nalezení archiválií s možností využití pro obnovené světové premiéry.
Absolvent ovládá všeobecné smluvní zásady honorářové politiky a celou smluvní agendu ve vztahu k umělci nebo uměleckému tělesu a umí vypracovat předběžný rozpočet jednotlivého projektu.
Absolvent ovládá zásady psaného projevu ve všech potřebných žánrech od stručné informace o projektu přes esej a kritiku až ke klipové produkci.
Absolvent se bezpečně pohybuje v oblasti on-line prostředí a využívá všech komunikačních i ekonomických předností této oblasti.
Odborné dovednosti
Absolvent je vybaven dokonalou znalostí angličtiny a znalostí dalšího světového jazyka podle vlastního výběru (němčiny, francouzštiny, španělštiny, ruštiny nebo italštiny). Těchto znalostí využívá k dalšímu studiu oboru a zdokonalování svých dovedností, také při komunikaci se zahraničními partnery, zejména při formulování smluv a nabídek nebo při vyjednávání zájezdů, ale i při propagaci svých projektů nebo projektů institucí, které zastupuje.
Absolvent dovede vypracovat strategický plán řízení a rentability instituce středního a většího typu nejen v prostředí tzv. příspěvkových, dotovaných organizací, ale i v soukromém sektoru, nejen v oblasti klasické hudby, ale i v oblasti muzikálu a v oblasti showbusinessu.
Absolvent je vybaven znalostí základních pravidel řízení kolektivu včetně sociologických znalostí a dokáže kvalifikovaně posoudit ekonomickou situaci svěřeného podniku včetně výsledovky, dokáže vypracovat základní smluvní akty z oblasti hudebního provozu, je vybaven dobrými komunikačními dovednostmi jak ve verbálním, tak v písemném projevu.
Obecné způsobilosti
Absolvent je způsobilý předložit, prezentovat a zdůvodnit vlastní podnikatelský záměr, dokáže najít investora a založit podnikatelský subjekt jako OSVČ nebo SRO nebo akciová společnost. Je způsobilý vypracovat grantovou žádost na úrovni Evropských fondů, je schopen připravit předlohu a záměr startup/u/ podle norem a zvyklostí platných v České republice i v rámci EU. Je schopen zastávat řídící funkci vrcholového managementu v České republice i v zahraničí a stát se leaderem velkého mezinárodního projektu nebo mezinárodního festivalu.
Přijímací zkouška se skládá z po sobě jdoucích níže uvedených částí. Konečné bodové hodnocení průběhu všech částí proběhne po skončení části poslední.
Průběh přijímací zkoušky:
1) zkouška z anglického jazyka na úrovni B1,
2) poslechový test z hudebních ukázek z českého a světového repertoáru, forma písemných odpovědí,
3) ústní část přijímací zkoušky složená z:
a) ústní zkoušky ze základních pojmů obecného, uměleckého a hudebního managementu,
b) ústní prověrky základních reálií českého a světového hudebního života,
c) prezentace vlastního projektu z oblasti z hudebního managementu (předem připravený text v rozsahu 2 – 3 NS).
Přijímací komise hodnotí uchazeče/čku souhrnným bodovým hodnocením. Hodnocení zohledňuje: důkladnou znalost základních děl české a evropské hudby, samostatný přístup k nejdůležitějším problémům současného hudebního života a průmyslu, důkladnou znalost problematiky rozpočtů a ekonomiky jednotlivých segmentů hudebního života, schopnost projektového myšlení a připravenost na digitální transformaci. V rámci přijímací zkoušky budou prověřeny i psychologické a další předpoklady k řídící a manažerské práci. Bude prověřena dobrá znalost současného českého i světového hudebního života, osobností, institucí a nezbytná vazba na znalosti repertoáru, dějin hudby, hudební teorie a hudební estetiky, všeobecný kulturní přehled, a to vše minimálně na úrovni absolventa bakalářského cyklu.
Po ukončení poslední části přijímací zkoušky vytvoří přijímací komise pořadí dle průměrů bodových hodnot jednotlivých uchazečů/ček a k přijetí doporučí ty uchazeče/čky, kteří se umístili do pořadí odpovídajícímu směrnému číslu a minimálnímu bodovému ohodnocení pro studijní program Hudební produkce.
Podmínky přijímacího řízení včetně stanovení způsobu bodového hodnocení, jeho rozmezí a směrného čísla, ošetřuje pro každý akademický rok příslušná vyhláška děkana, která podléhá schválení akademickým senátem fakulty.
Pokud nebude dostatek uchazečů splňujících podmínku bodového hodnocení, směrné číslo se nenaplní.
Profesor - vedoucí katedry
E-mail: jiri.stilec@hamu.cz