Docent - vedoucí katedry
E-mail: lucie.hayashi@hamu.cz
Telefon: 234 244 188
Pracoviště:Gremlicová, Dorota – Hayashi, Lucie (eds.): Taneční věda. Východiska, přístupy a perspektivy. AMU 2025. Hayashi, Lucie – Pešl Šilerová, Lucie – Radok Žádná, Ingeborg: Entrepreneurship in Performing Arts: Towards New Challenges in Higher Education. In: Paedagogia Musica | (6) May 2024 ISSN 2788-2047. Pilsen, s. 57-76. Hayashi, Lucie: Tajemství sémantické analýzy tance. In: Význam pohybovej analýzy v teórii a praxi tanečného umenia. Sborník z kongresu Tanec.sk 2023. VŠMU 2024, s. 105-116. Hayashi, Lucie: (Ne)viditelný taneční výzkum. In: Živá hudba 2013, AMU 2023, s. 94-105. Hayashi, Lucie: Taneční aktuality jako příklad dobré praxe aplikace taneční teorie. In: Tanec a teória s aplikáciou na umeleckú prax. Sborník z kongresu Tanec.sk 2022. VŠMU 2023, s. 65-70. Hayashi, Lucie: Dance, Education and Economics: Potential in Dance Education. In: Taniec w edukacji a rozwój człowieka. Narodowy Instytut Muzyki i Tańca; Chopin University Press; Warszawa 2022. ISBN: 978-83-66522-09-1; 978-83-65990-56-3. s. 93-109. Hayashi, Lucie: Critical Thinking in Creative Dance Education. In: Dance and Theory: Challenges and Tenencies in Teaching Theory in Dance Education HTF VŠMU, Bratislava 2022. ISBN 978-80-8195-115-2. Hayashi, Lucie: Potenciál tance v kulturní politice. In: Živá hudba 12, AMU 2021, s. 168-189. ISBN: 978-80-7331-570-2. Hayashi, Lucie: Dance as a commodity, dancer as a capital. In: Anne von Bibra Wharton and Dalia Urbanavičienė, eds.: Dance and Economy, Dance Transmission. Lithuanian Academy of Music and Theatre, Vilnius 2022. ISBN: 978-609-8071-67-2. s. 3-9;
Gremlicová, Dorota, Hayashi, Lucie, Machová Daniela: Tanec v ekonomických kontextech: teoretická východiska a praktické souvislosti. In: Živá hudba 11, AMU 2020, s. 182-191. ISBN: 978-80-7331-569-6.; Hayashi, Lucie: How Much For A Dancer? Culture Policy towards Dance in Japan and Czech Republic. In: Apjok, Vivian, ed. Dance, Age and Politics (Research Centre for the Humanities Insitute of Musicology, Szeged 2021. ISBN: 978-615-5167-34-8. s. 251-260. Hayashi, Lucie: Japonci v českém baletu – novodobá migrace a integrace umělců v evropském prostoru. In: Český lid 3/2018, 105. EÚ AV ČR, Praha 2018. s. 259-284. ISSN: 0009-0794. Hayashi, Lucie: Květ mezi jevištěm a hledištěm. Zeamiho estetické teorie v kontextu výzkumu teorie performativních umění. In: Živá hudba 8, AMU 2017, s. 78-101. ISBN: 978-80-7331-460-6.
4
Hayashi, Lucie: Perception of Dance from the Japanese Body: Sixth Sense of a Dancer – Inner Touch or Outer Sight? In: Stepputat, Kendra, ed. Dance, Senses, Urban Contexts. Institute of Ethnomusicology, University of Music and Performing Arts Graz, 2017. ISBN: 978-3-8440-5337-7. Hayashi, Lucie: Dancing Poetry in Japanese Theatre Movement: Narratives in the Choreography of Hagoromo. In: Dunin, Elsie Ivancich, ed. Dance, Narratives, Heritage. Institute of Ethnology and Folklore Research, Zagreb 2015. ISBN: 978-953-6020-98-0. s. 84-89. Hayashi, Lucie: Význam kata v japonském tanci: analýza taneční složky divadla nó. In: Živá hudba 6, AMU 2015, s. 76-104. ISBN: 978-80-7331-372-2. Hayashi, Lucie: Acumori. Plav 12/2014. (Splav! 2014) Burešová, Lucie: Výzkum tance: k problematice současných metod a přístupů. In: Živá hudba 4, AMU 2013, s. 114-128. ISBN: 978-80-7331-299-2. Burešová, Lucie: Vyděděnci společnosti národním pokladem. Historický přehled postavení tanečníka v japonském tradičním divadle. In: Bulínová, Karolína, Burešová. Lucie, Gremlicová, Dorota, Kazárová, Helena, Zilvarová, Daniela: Profese tanečníka: Mezi obdivem a odsouzením. AMU 2013, s. 115-167. ISBN: 978-80-7331-241-1. Burešová, Lucie: Systém tanečního vzdělání v Japonsku. In: Živá hudba 3, AMU 2012, s. 108-123. ISBN:978-80-7331-260-2. Burešová, Lucie: Tanec butó v souvislostech moderních dějin Japonska. In: Disk 37, září 2011. AMU 2011. s. 119-136. ISSN: 12138665. Burešová, Lucie: Tanec v prostředí aristokratického rodu Schwarzenbergů na přelomu 18. a 19. století. Svědectví krumlovských pramenů. In: Gremlicová, Dorota (ed.): Tanec a společnost. AMU 2009, s. 108-117. ISBN: 978-80-7331-162-9. Smugalová, Zuzana, Burešová, Lucie, Gremlicová, Dorota: Mísa zvaná Hroznatova. Taneční motivy na dílech středověkého uměleckého řemesla. In: Gremlicová, Dorota (ed.) Stopy tance. AMU 2007, s. 32-41. ISBN: 978-80-7331-118-6.
a) Choreografická a pohybová spolupráce
Geiko (2024, režie Richard Ševčík, DJKT Plzeň)
Madama Butterfly (2016, režie Jiří Heřman, ND Praha)
Haiyu to Ame (2016, Švandovo divadlo Praha)
Nonomija (2014, režie Jiří Nekvasil, NDM Ostrava)
7
b) Režijní spolupráce:
Tosca (2016, režie Arnaud Bernard), Pád Arkuna (2014, režie Jiří Heřman).
Liška Bystrouška (2014, režie Ondřej Havelka), Simon Boccanegra (2013, režie David Poultney),
Orfeus a Eurydika (2013, režie Hartmut Scheonghofer), zájezd s Operou ND do Japonska v lednu 2013 – Figarova svatba (režie Josef Prudek), Pélleas a Mélisanda (2012, režie Rocc Rappl),
Don Giovanni (2012, režie SKUTR: Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský), Gloriana (2012, režie Jiří Heřman), Jakobín (2011, režie Jiří Heřman), Les Enfants Terribles (2011, režie Alice Nellis),
dále také režijní dozory na repertoárových inscenacích Opery ND: Aida, Prodaná nevěsta, Figarova svatba, Rusalka, Cosí fan tute
Hudební a taneční fakulta AMU
Malostranské nám. 258/13
118 00 Praha 1
Tel.: +420 234 244 111
IČO: 61384984
DIČ: CZ61384984