DOC. MGA. SLAVOMÍR HOŘÍNKA, PH.D.

Docent

E-mail: slavomir.horinka@hamu.cz

Web: www.horinka.cz

Telefon: 234 244 141

Pracoviště:
  • Hudební a taneční fakulta
  • Katedra hudební teorie
  • Katedra skladby
Konzultační hodiny: úterý dopoledne po předchozí domluvě Vyučované předměty zde

PRAVDIVOST JE SHODA MYŠLENÍ A VYJÁDŘENÍ.

ÚSPĚCHY & ŽIVOTOPIS

2023
Derniéra opery Tak tiše až v Oslu (Norsko).
2023
Premiéra skladby Ze všech sil na Mezinárodním Velikonočním festivalu duchovní hudby v Brně v podání souboru Capela Mariana.
2022
Premiéra opery Tak tiše až v Divadle Komedie. Celkem 12 představení v koprodukci Spitfire Company a Orchestru Berg.
2022
Marek Keprt provedl Trust in Heart v Olomouci, Guardě (Portugalsko) a Ostravě.
2021
Premiéra kompozice Raduj se III v podání České filharmonie pod taktovkou Jakuba Hrůši
2021
premiéra symfonické verze skladby Kapesní průvodce letem ptáků na mezinárodním festivalu Leoše Janáčka v Opavě, SOČR – Ainārs Rubiķis
2021
kompozice FOUR byla povinnou skaldbou na soutěži Pražského Jara v oboru smyčcové kvarteto
2020
Zvláštní cena pro českého účastníka v soutěži Musica Nova za skladbu Murmurings
2018
Kapesní průvodce letem ptáků (9'). Premiéra komorní verze se sólovými smyčci na abonmá Orchestru Berg 1.5.2018 v sále Martinů na HAMU, dir. Peter Vrábel.
2018
Songs of Immigrants pro smyčcové kvarteto a dokumentární audiozáběry (25 min.). Bennewitzovo kvarteto. 24.2.2018 Elbphilharmonie Hamburg, 6.4.2018 Tongyeong Concert Hall, 25.4.2018 Rudolfinum Praha.
2017
Zvláštní cena pro českého účastníka soutěže Musica nova 2017 za skladbu Rány zářící
2017
Rány zářící (16 min.). Soundscape composition. Premiéra v rámci pořadu ČRo3 stanice Vltava - Radiocustica. http://www.rozhlas.cz/radiocustica/projekt/_zprava/slavomir-horinka-rany-zarici--1721216
2016
Tvář (33 min.). Zvuková instalace ke stejnojmenné Josefa Pleskota v kostele Nalezení sv. Kříže, 9. červen – 31. prosinec 2016. www.tvarlitomysl.cz
2016
Words Without Thoughts pro smyčcové kvarteto (10 min.). Premiéra 9.6.2016 v Bystřici nad Pernštejnem na mezinárodním festivalu Concentus Moraviae v podání Ištvanova kvarteta. Další uvedení: 22.6.2016 Mezinárodní festival současného umění s duchovním zaměřením Forfest v Kroměříži.
2016
Trust in Heart pro klavír (12 min.). Premiéra 30.5.2016 v Udine (Itálie) na mezinárodním festivalu Risuonanze. Adele D’Aronzo - klavír
2015
Aevum. SMS to W.A.M. pro 3 tanečníky, 3 instrumentální tria a bicí (13 min.). Premiéra 7.4.2015 v malé dvoraně Veletržního paláce v Praze v rámci koncertního cyklu Orchestru Berg. Peter Vrábel - dir. Jana Novorytová, Zdena Brungot Svíteková, Veronika Šimková - tanec, Mirka Eliášová - choreografie, Vladimír Burian - digital interactive media.
2015
Cena předsedy poroty v soutěži České filharmonie za skladbu Kapesní průvodce letem ptáků
2014
Miserere pro vokální sexteto (15 min.). Premiéra 21.3.2014. Skladba byla při své premiéře souborem Cappela Mariana přenášena live Evropskou vysílací unií EBU v rámci European Day of Early Music.
2014
Songs of Immigrants pro smyčcové kvarteto a dokumentární audiozáběry (25 min.). Premiéra skladby Bennewitzovým kvartetem (16.1.2014) byla z Berlínského Konzerthausu přenášena live stanicí Deutschlandradio Kultur. Další uvedení: 1.4.2014 Kammermusik Hannover, 30.5.2014 Mezinárodní hudební festival Pražské jaro, 9.6.2014 Mezinárodní hudební festival Kutná Hora, 20.9.2014 Beethovenfest Bonn, 21.2.2016 National Gallery of Art Washington.
2013
Umírám láskou, dialogy v liturgickém prostoru na text Písně písní v přebásnění Daniela Rause. (36 min.) Premiéra 22.5.2013 v kostele Nejsv. Salvátora v Praze v rámci koncertního cyklu Orchestru Berg. Peter Vrábel - dir., Helena Dvořáková - Milá, Lukáš Hlavica - Milý, Barbora Sojková - soprán, Jiří Hájek - baryton Dílo bylo nahráno do Českého rozhlasu a nahrávka byla vybrána k účasti na Prix Italia 2014.
2012
Magnificat, kantáta pro dvě chorální scholy 25 hudebníků a liturgický prostor. (45 min.). Premiéra 9.5.2012 v kostele Nejsv. Salvátora v Praze v rámci koncertního cyklu Orchestru Berg. Tiburtina Ensemble - scholy, P. Vrábel - dir.
2010
Slova Kříže, koncert pro housle a orchestr (18 min.) premiéra na festivalu Moravský Podzim. Sophia Jaffé - housle, Česká filharmonie, dir. - Leoš Svárovský
2010
Probuzení pro sólové housle (9 min.). Povinná skladba pro houslovou soutěž Pražského jara.
2010
Cena NUBERG za skladbu Lacrimosa
2008
Cena Josefa Hlávky za skladbu ...numquam excidit...
2007
Výroční cena OSA v kategorii nejúspěšnější mladý autor vážné hudby
2006
Žalm, symfonická věta pro tenor a orchestr (12 min.) Premiéra na abonmá České filharmonie pod taktovkou Ondřeje Kukala, tenor - Aleš Briscein.
2004
1. cena v soutěži Generace za skladbu Širej ahava
2004
Cena Gideona Kleina za skladbu Širej ahava
2003
1. cena a absolutní vítězství v soutěži Generace (Dva listy z Manjóšú)

PUBLIKAČNÍ A TVŮRČÍ ČINNOST

Hořínka, Slavomír. „Naslouchání prostoru jako východisko tvoření“ Opus musicum: hudební revue. Brno, 2023, roč. 55, č. 6, s. 23–43.

Hořínka, Slavomír. „Sentire ciò che è al di là...“ L'Osservatore Romano: Edizione Quotidiana del 14 aprile 2021. Dostupné z: https://www.osservatoreromano.va/en/pdfreader.html/quo/2021/04/QUO_2021_084_1504.pdf.html

Hořínka, Slavomír. „Co ucho neslyšelo...“ Dingir: religionistický časopis o současné náboženské scéně. 2020, roč. 23, č. 2, s. 47–49.

Hořínka, Slavomír. „Changing the Scale of Perception: A Composer’s View on Spatial Composition Strategies and the Spiritual Aspect of Music“ In: Ivan Moody (ed.). Enlightenment & Illumination: Proceedings of the Second International Conference Sacred Music East and West (Selection). Univerzita Karlova — Pedagogická fakulta, 2020, s. 221-243.

​Hořínka, Slavomír. „Naslouchat světu, žít hudbu“ [online]. Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku [cit. 21.11.2019]. 2019, roč. 13, č. 2. Dostupné z: http://gymnasion.org/wp-content/uploads/2019/11/G25-web.pdf.

Hořínka, Slavomír. „Orchestrace prostoru: prostorová poslechová zkušenost a kompoziční strategie”. Slovenská hudba. 2019, roč. 45, , č. 1, s. 83 – 101.

Hořínka, Slavomír. „Hudba v prostoru, prostor v hudbě“. In: Rataj, Michal – Hořínka, Slavomír – Trojan, Jan – Dvořák, Tomáš. Zvukoprostor – Prostorozvuk. Praha: Nakladatelství AMU, 2018. s. 20–141.

Hořínka, Slavomír. „Interspace: Vzdálenost jako kompoziční strategie“ [online]. Musicologica Brunensia [cit. 6. 9. 2018]. 2018, roč. 53, č. 1, s. 35–50. Dostupné z: http://hdl.handle.net/11222.digilib/138327.

Hořínka, Slavomír. „Barva zvuku a hierarchie v tektonice". In: Hořínka, Slavomír – Mrkvička, Luboš – Pálka, Tomáš – Ivanović, Marko – Štědroň, Miloš ORSON. Orchestrace jako otevřený proces I. AMU, Praha: Triga, 2009. s. 9–52.

Hořínka, Slavomír. Barva zvuku a její úloha ve výstavbě hudební skladby [disertace]. AMU, Praha 2008. ISBN 978-80-904266-2-7.