June 30 – July 4, 2014, Goldsmith University London
texty veškerých prezentací:
Od roku 2001 se koná tato velká mezinárodní konference, která se postupně vyvinula z oborových seminářů jako důsledek narůstajících paradigmatických proměn digitální doby a jejich vlivu na současnou hudbu. Na konferenci se každoročně představují desítky tvůrčích podnětů z oblasti digitálních umění, nových nástrojů, teoretických konceptů, experimentálních projektů ale i velkých vizí.
Tangible Media
To nejpozoruhodnějších bych rád alespoň heslovitě představil a začít bych chtěl u vizí, které zazněly v pozoruhodné prezentaci Hiroshi Ishii, vedoucího výzkumné zkupiny Tangible Media z MIT Media Lab.
Ishi připomíná, že není podstatný akcent na technologii samotnou, jejíž časový horizont aktuálnosti se odehrává v jednotkách roků, ani její aplikace lidmi (její horizont je 10 let). Podstatná je vize, která může ovlivnit lidské životy v horizontu mnoha desítek let. V souvislosti s tím prezentoval aktuální výzkum Tangible Media Group, který se týká přenosu fyzického rozměru lidského těla na dálku – jedna z nejvíce fascinujících přezentací celé konference.
Key Note Hiroshi Ishii
https://www.youtube.com/watch?v=wm5WCScGKxs
inFORM – tangible 3D interface
https://www.youtube.com/watch?v=lvtfD_rJ2hE
Laetitia Sonami
- pravděpodobně poslední performance přední francouzsko-americké umělkyně s její slovutnou “Ladies-Glove” (poprvé uvedenou v roce 1991), které se v posledních letech dostává řady novodobých renesancí.
(video z performance v brooklynské Roulette)
Instrument Bodies
Pozoruhodný výzkum prezentovali kolegové z MgGill University v Montrealu – jedná se o protetické nástroje určené k připevnění na těla tanečníků / performerů, kteří tak ze svého těla učiní kontroler na ovládání hudby / zvuku v reálném čase.
http://vimeo.com/groups/4070/videos/69391584
Gibber –
jednoduchý programovací jazyk určený k rychlým přechodům mezi lokálním počítačem a sítí, disponuje interfacem pro začátečníky, možností rychlého přenosu naprogramovaných projektů do iOS zařízení a řadou dalších aplikací pro sdílení kódu v síti
MuBu
- jeden z aktuálních výzkumů v IRCAMu zaměřující se na motion-capture-Data a fungující na platformě MAX.
http://imtr.ircam.fr/imtr/MuBu
Eye Music – Anthony Hornof
Výzkum pokoušející se využívat lidské oko jako hybatele hudební procesů
http://www.cs.uoregon.edu/research/cm-hci/EyeMusic/
CollideFX – pozoruhodný real-time audio efekt založený na fyzikálních vlastnostech objektů rezonujících v prostoru
(CCRMA Stanford University)
CataRT – konkatenativní syntéza samplů pro real-time performance
http://imtr.ircam.fr/imtr/CataRT
Založená na vývoji IRCAM v oblasti real-time aplikací –
možnost 2D interakce
- fascinující přístup do časové osy vlastních i velmi dlouhých samplů
Reunion2012
Fantastická novodobá vzpomínka na šachovou performance Johna Cage z roku 1968 využívající interaktivní šachovnice produkující zvukové struktury během šachové partie.
Reunion 2012
http://www.notam02.no/web/reunion-2012/opening-concert/?lang=en
Reunion 1968
http://www.johncage.org/reunion/
Hudební a taneční fakulta AMU
Malostranské nám. 258/13
118 00 Praha 1
Tel.: +420 234 244 111
IČO: 61384984
DIČ: CZ61384984