Feedback

Napište nám vaší zpětnou vazbu na nový web



Tanec HAMU 2017

2017, Katedra tance (HAMU)



Ročníkové a absolventské choreografie studentů katedry tance HAMU

 

KEĎ ZAPOČUJEŠ TICHO / When you hear the silence

Čo nás, ľudstvo (de)formuje? Kto sme a kým sa v dnešnej dobe stávame? Robotmi, ľuďmi, alebo zvieratami? Existuje dnes medzi mladými ľuďmi empatia, alebo práve naopak? Toto sú otázky, ktoré som si pri tvorbe tejto choreografie kládla.

Námět a choreografie: Eva Urbanová

Performeři: Anna Jirmanová, Filip Staněk, Eliáš Jeřábek

Hudba: Sigur Rós

Sound design: Juraś Karaka

 

Eva Urbanová

Eva Urbanová je vychovaná moderná gymnastka, ktorá sa začala tancu venovať vo svojich pätnástich rokoch. Momentálne ukončuje bakalárske štúdium v obore choreografia na Akadémii múzických umení v Prahe. Minulý školský rok mala možnosť študovať ako Erasmus študent na univerzite Trinity Laban Conservatoire v Londýne. Pri tvorbe tejto choreografie bola inšpirovaná životom tohto veľkomesta, v ktorom len ten najsilnejší a najrýchlejší vyhráva.

 

 

HOLUBICE

Inspirací pro mou choreografii je ruská lidová píseň „Letěl holub“. Píseň se skládá z několika kupletů, které nevypráví příběh. Kuplety pouze spojují postavy muže a ženy. V textu žena mluví o svém vyvoleném, kterého nazývá „holubem“. V ruském jazyce slovem „голубчики“ často nazývají muže a ženu, kteří jsou do sebe velice zamilovaní. Pro mě bylo důležité zachytit náladu ženy, která zpívá tuto píseň.

Námět a choreografie: Uladzimir Ivanou

Interpreti: Elizaveta Shibaeva, Uladzimir Ivanou

Hudba: ruská lidová píseň

 

CONTINUUM

Choreografická miniatura o vztahu mezi mužem a ženou, kteří již mají za sebou dlouhou společnou cestu. V této choreografii jsem se snažil zachytit moment, kdy se v jejich  vztahu objeví únava. Vzniká otázka, jestli jdou správným směrem a jestli vůbec mají být spolu.

Námět a choreografie: Uladzimir Ivanou

Interpreti: Elizaveta Shibaeva, Uladzimir Ivanou

Hudba: Hans Zimmer, Kyle Landry

Projekce: Martin Svobodník

 

Uladzimir Ivanou

Narodil se v Minsku (Bělorusko). V letech 1995 až 2004 studoval na Běloruském státním choreografickém Kolleže. Během studia pracoval v Běloruském státním muzikálním divadle. Po ukončení studia byl přijat do souboru Národního divadla v Minsku. Od roku 2005 do roku 2009 působil v NDM v Ostravě jako demi-sólista. Od začátku roku 2009 přestoupil do Národního divadla Brno, kde působí jako demi-sólista. V roce 2009 se stal laureátem Mezinárodní taneční soutěže v Olomouci (Grand Prix Award Ballet Days Olomouc). S divadlem se zúčastnil zájezdů do Německa, Švýcarska, Slovenska, Rakouska, Španělska, Andory, Dánska a Itálie. Ve spolupráci s Elizavetou Shibaevou vytvořil několik choreografií  pro baletní Ateliér v brněnském Národním divadle. V listopadu 2012 se v tomto uměleckém tandemu dostali do finále Mezinarodní choreografické soutěže v Lodži v Polsku (The International Sergei Diaghilev Competition of Choreographic Art,Poland).

 

ÚROVNĚ

Žena ztrácí sama sebe a stává se předmětem manipulace muže, k němuž jí poutá hluboký cit. Láska je jí však oplácena chladem. Nemá cenu se dál snažit. Muž, který byl doteď v sedle, náhle zjišťuje, že pro něj možná nebyla jen bezvýznamnou loutkou. Je však příliš pozdě. Ztratil ji. A dost možná nejen ji...

Choreografie: Eduard Adam Orszulik

Tančí: Sabina Bočková, Eduard Adam Orszulik, Magdaléna Coufalová

Kostýmy: Eduard Adam Orszulik

Hudba: Alfred Schnittke

 

 

ŽÁRLIVOST

Choreografie Žárlivost dokazuje, že Janáčkova opera Její pastorkyňa se i dnes, více než sto let po svém vzniku, dá přenést do současnosti. Volně se inspiruje původním libretem a vykresluje komplikovanost vztahů mezi třemi postavami.

Choreografie: Eduard Adam Orszulik

Tančí: Barbora Rokoszová, Michal Vach, Eduard Adam Orszulik

Kostýmy: Jan Grabowski

Hudba: Leoš Janáček

 

Eduard Adam Orszulik

se věnuje tanci už od útlého dětství. Navštěvoval ZUŠ v Bohumíně a amatérský taneční soubor. Poté nastoupil na Janáčkovu konzervatoř v Ostravě, kde úspěšně absolvoval. V období studia na konzervatoři vytvořil na desítku autorských choreografií. S některými uspěl a vyhrál na mnoha tuzemských i zahraničních choreografických soutěžích. S jeho choreografickou tvorbou se také zúčastnil několika významných tanečních festivalů. V průběhu studia hostoval v Národním divadle Moravskoslezském, a to především v klasických baletních titulech. Jeho aktivní tvorba a snaživost byla oceněna Certifikátem nejúspěšnějšího žáka středních škol.  Prošel také různými workshopy a semináři jako jsou např. International Ballet Masterclasses in Prague, nebo také Professional Classes na londýnské škole LCDS. Od roku 2015 je studentem choreografie na pražské HAMU, kde se snaží vybudovat vlastní choreografickou linku a prosadit se do širšího tanečního povědomí.

 

Podobné práce