Vychází Konstanty a proměny soudobé hudební řeči

V Nakladatelství AMU právě vychází kolektivní monografie Konstanty a proměny soudobé hudební řeči, která obsahuje čtyři vzájemně se doplňující studie k tématu soudobé hudby. Jejich autory jsou hudební historici a teoretici, kteří působí či působili na Hudební a taneční fakultě AMU a mnohdy jsou též jejími absolventy.

Studie Vladimíra Tichého a Tomáše Krejči se soustředí na páteřní teoretické problémy hudby 20. a počátku 21. století: materiálové prvky (tónový a zvukový materiál) a strukturační principy. Tyto studie směřují převážně do oblasti kompoziční. K nim jsou připojeny dvě studie, které vytčenou problematiku reflektují z hlediska interpretačního a recepčního. Jiřina Dvořáková-Marešová předkládá svou vlastní koncepci analýzy interpretačního výkonu na osnově důkladného systematického pojednání klíčových otázek moderní teorie interpretace. Stať Jaromíra Havlíka doplňuje předchozí trojici zásadních teoretických studií o aspekt recepční, a to případovou studií aféry Vojcek, která může sloužit jako modelový doklad postojů české hudební veřejnosti vůči moderní atonální hudbě v polovině dvacátých let minulého století.

Publikace vznikla na Akademii múzických uměni v Praze v rámci projektu „Vývoj evropského hudebního myšlení ve 20. a 21. století z hlediska časové a strukturální artikulace hudební struktury“ podpořeného z prostředků institucionální podpory na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace, kterou poskytlo MŠMT v roce 2018.

Více informací ZDE

8. říjen 2020