Docent - vedoucí katedry
E-mail: slavomir.horinka@hamu.cz
„Když neznáte myšlenky, které stojí za formami, tak kopírujete. Zajímavé formy je schopno vytvořit pouze zajímavé myšlení [...] Tvořit formu o sobě, bez myšlenkového základu, to nejde.” (Rostislav Švácha)
premiéra symfonické verze skladby Kapesní průvodce letem ptáků na mezinárodním festivalu Leoše Janáčka v Opavě, SOČR – Ainārs Rubiķis
kompozice FOUR byla povinnou skaldbou na soutěži Pražského Jara v oboru smyčcové kvarteto
Zvláštní cena pro českého účastníka v soutěži Musica Nova za skladbu Murmurings
Kapesní průvodce letem ptáků (9'). Premiéra komorní verze se sólovými smyčci na abonmá Orchestru Berg 1.5.2018 v sále Martinů na HAMU, dir. Peter Vrábel.
Songs of Immigrants pro smyčcové kvarteto a dokumentární audiozáběry (25 min.). Bennewitzovo kvarteto. 24.2.2018 Elbphilharmonie Hamburg, 6.4.2018 Tongyeong Concert Hall, 25.4.2018 Rudolfinum Praha.
Zvláštní cena pro českého účastníka soutěže Musica nova 2017 za skladbu Rány zářící
Rány zářící (16 min.). Soundscape composition. Premiéra v rámci pořadu ČRo3 stanice Vltava - Radiocustica. http://www.rozhlas.cz/radiocustica/projekt/_zprava/slavomir-horinka-rany-zarici--1721216
Tvář (33 min.). Zvuková instalace ke stejnojmenné Josefa Pleskota v kostele Nalezení sv. Kříže, 9. červen – 31. prosinec 2016. www.tvarlitomysl.cz
Words Without Thoughts pro smyčcové kvarteto (10 min.). Premiéra 9.6.2016 v Bystřici nad Pernštejnem na mezinárodním festivalu Concentus Moraviae v podání Ištvanova kvarteta. Další uvedení: 22.6.2016 Mezinárodní festival současného umění s duchovním zaměřením Forfest v Kroměříži.
Trust in Heart pro klavír (12 min.). Premiéra 30.5.2016 v Udine (Itálie) na mezinárodním festivalu Risuonanze. Adele D’Aronzo - klavír
Aevum. SMS to W.A.M. pro 3 tanečníky, 3 instrumentální tria a bicí (13 min.). Premiéra 7.4.2015 v malé dvoraně Veletržního paláce v Praze v rámci koncertního cyklu Orchestru Berg. Peter Vrábel - dir. Jana Novorytová, Zdena Brungot Svíteková, Veronika Šimková - tanec, Mirka Eliášová - choreografie, Vladimír Burian - digital interactive media.
Cena předsedy poroty v soutěži České filharmonie za skladbu Kapesní průvodce letem ptáků
Miserere pro vokální sexteto (15 min.). Premiéra 21.3.2014. Skladba byla při své premiéře souborem Cappela Mariana přenášena live Evropskou vysílací unií EBU v rámci European Day of Early Music.
Songs of Immigrants pro smyčcové kvarteto a dokumentární audiozáběry (25 min.). Premiéra skladby Bennewitzovým kvartetem (16.1.2014) byla z Berlínského Konzerthausu přenášena live stanicí Deutschlandradio Kultur. Další uvedení: 1.4.2014 Kammermusik Hannover, 30.5.2014 Mezinárodní hudební festival Pražské jaro, 9.6.2014 Mezinárodní hudební festival Kutná Hora, 20.9.2014 Beethovenfest Bonn, 21.2.2016 National Gallery of Art Washington.
Umírám láskou, dialogy v liturgickém prostoru na text Písně písní v přebásnění Daniela Rause. (36 min.) Premiéra 22.5.2013 v kostele Nejsv. Salvátora v Praze v rámci koncertního cyklu Orchestru Berg. Peter Vrábel - dir., Helena Dvořáková - Milá, Lukáš Hlavica - Milý, Barbora Sojková - soprán, Jiří Hájek - baryton Dílo bylo nahráno do Českého rozhlasu a nahrávka byla vybrána k účasti na Prix Italia 2014.
Magnificat, kantáta pro dvě chorální scholy 25 hudebníků a liturgický prostor. (45 min.). Premiéra 9.5.2012 v kostele Nejsv. Salvátora v Praze v rámci koncertního cyklu Orchestru Berg. Tiburtina Ensemble - scholy, P. Vrábel - dir.
Slova Kříže, koncert pro housle a orchestr (18 min.) premiéra na festivalu Moravský Podzim. Sophia Jaffé - housle, Česká filharmonie, dir. - Leoš Svárovský
Probuzení pro sólové housle (9 min.). Povinná skladba pro houslovou soutěž Pražského jara.
Cena NUBERG za skladbu Lacrimosa
Cena Josefa Hlávky za skladbu ...numquam excidit...
Výroční cena OSA v kategorii nejúspěšnější mladý autor vážné hudby
Žalm, symfonická věta pro tenor a orchestr (12 min.) Premiéra na abonmá České filharmonie pod taktovkou Ondřeje Kukala, tenor - Aleš Briscein.
1. cena v soutěži Generace za skladbu Širej ahava
Cena Gideona Kleina za skladbu Širej ahava
1. cena a absolutní vítězství v soutěži Generace (Dva listy z Manjóšú)
Hořínka, Slavomír. „Sentire ciò che è al di là...“ L'Osservatore Romano: Edizione Quotidiana del 14 aprile 2021. Dostupné z: https://www.osservatoreromano.va/en/pdfreader.html/quo/2021/04/QUO_2021_084_1504.pdf.html
Hořínka, Slavomír. „Co ucho neslyšelo...“ Dingir: religionistický časopis o současné náboženské scéně. 2020, roč. 23, č. 2, s. 47–49.
Hořínka, Slavomír. „Changing the Scale of Perception: A Composer’s View on Spatial Composition Strategies and the Spiritual Aspect of Music“ In: Ivan Moody (ed.). Enlightenment & Illumination: Proceedings of the Second International Conference Sacred Music East and West (Selection). Univerzita Karlova — Pedagogická fakulta, 2020, s. 221-243.
Hořínka, Slavomír. „Naslouchat světu, žít hudbu“ [online]. Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku [cit. 21.11.2019]. 2019, roč. 13, č. 2. Dostupné z: http://gymnasion.org/wp-content/uploads/2019/11/G25-web.pdf.
Hořínka, Slavomír. „Orchestrace prostoru: prostorová poslechová zkušenost a kompoziční strategie”. Slovenská hudba. 2019, roč. 45, , č. 1, s. 83 – 101.
Hořínka, Slavomír. „Hudba v prostoru, prostor v hudbě“. In: Rataj, Michal – Hořínka, Slavomír – Trojan, Jan – Dvořák, Tomáš. Zvukoprostor – Prostorozvuk. Praha: Nakladatelství AMU, 2018. s. 20–141.
Hořínka, Slavomír. „Interspace: Vzdálenost jako kompoziční strategie“ [online]. Musicologica Brunensia [cit. 6. 9. 2018]. 2018, roč. 53, č. 1, s. 35–50. Dostupné z: http://hdl.handle.net/11222.digilib/138327.
Hořínka, Slavomír. „Barva zvuku a hierarchie v tektonice". In: Hořínka, Slavomír – Mrkvička, Luboš – Pálka, Tomáš – Ivanović, Marko – Štědroň, Miloš ORSON. Orchestrace jako otevřený proces I. AMU, Praha: Triga, 2009. s. 9–52.
Hořínka, Slavomír. Barva zvuku a její úloha ve výstavbě hudební skladby [disertace]. AMU, Praha 2008. ISBN 978-80-904266-2-7.